Forumet

Tindrah

(0 svar)
2004-07-27 11:08

:) Ja hjärnan brukar underlätta livet. Det är trevligt de gånger den är påslagen. :)
Det jag funderade över med framflyttandet är att det ofta pågår en diskussion och då kan det komma många inlägg på några få minuter. Då missar man lixom en del. men om man kanske ser det senaste och sen kommer in i trädstrukturen när man klickar på det så kan man ju se de andra nya där. ...eller nåt... :)

Floaf

(0 svar)
2004-07-27 10:35

Hmmm... Det här blir ganska klurigt att göra på ett optimalt sätt :-) Best att dricka lite kaffe först så man får igång hjärnan.

Floaf

(0 svar)
2004-07-27 10:23

Förbättra? Vad är det för fel på att flytta fram dom först? Då ser man ju direkt vad som man inte läst... Lite tråkigt om nån skriver nått på nått gammalt inlägg som ingen kommer att se eftersom den ligger långt bak. Man kan byta färg, men då måste man hålla på med cookies och sånt.

Tindrah

(0 svar)
2004-07-27 10:10

Hmm...eller kanske byta färg, så att t.ex. en diskussion man har läst alla inlägg i är blå, men blir grön om det tillkommer nya. Hmm...eller kanske inte.... Tänk lite till över idén, den går nog att förbättra.

Floaf

(0 svar)
2004-07-27 09:56

Nu kommer en teknisk fråga. Om man ska kunna föra diskussioner/kommentera andras inlägg i sidled, är det bästa att sortera huvudinläggen (altså de som kommer att synas på den här sidan) i tidsordning? Så om nån kommenterar ett gammalt inlägg så kommer det att flyttas fram till förstaplats. På så sätt ser man vart folk har skrivit senast.

Tindrah

(0 svar)
2004-07-27 08:20

Tårta äts bäst med ketchup??? :)

Floaf

(0 svar)
2004-07-26 11:29

Hmmm... Ett forum... Det kan ju ta ett litet tag att fixa till... Ska tänka på det.

Tindrah

(0 svar)
2004-07-26 11:17

Sökfunktion kan vara kul! :)
Du skulle ju annars kunna ha nån övre gräns på antalet meddelanden...eller kanske bygga ut med en trädstruktur (så kan små diskussioner föras i sidled istället för att blockera mittfilen lixom).
Annars får du gärna snickra ihop en hemsida till mig om du har tråkigt... :)

Tindrah

(0 svar)
2004-07-26 11:15

Hmm...ser ut som om jag skulle kunna ha tagit den (siktar dåligt lixom). Jag jobbar hela tiden. Nu gör jag etiketter till styrelseutskick...

Floaf

(0 svar)
2004-07-26 11:05

Nope, den där bilden är på ett träd häruppe... Det ser ut som nån ligger på marken och tar dock...